Kjøpsbetingelser
1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Get Inspired.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Get Inspired AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Get Inspired.
2. Partene
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Get Inspired AS
Organisasjonsnummer: 912 636 712 MVA
Postadresse: Postboks 6124, 7435 Trondheim
Epost: kontakt@getinspired.no eller vårt kontaktskjema
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
4. Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Get Inspired stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
6. Betaling
Hos oss kan du velge mellom fire trygge og sikre betalingsmetoder.
Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto.
Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 08 - 20, lørdag 10-18 og søndag 11-19)
Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager fra når varen er sendt.
Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:
Klarnas vilkår og betingelser
Klarnas personvernerklæring
Man må være fylt 18 år for å handle.
Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 (mandag til fredag 08 - 18) eller på www.klarna.no
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Ved byttebestilling skal det ikke registreres retur hos Klarna, da kunden skal forholde seg til samme faktura ved bruk av byttefunksjonen.
7. Leveringsmetoder
Vi leverer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Hvilke leveringsmetoder som er tilgjengelige for din adresse vises i kassen før du fullfører bestillingen.
Gjennom Posten/Bring kan du velge:
- Pakke i postkassen – leveres direkte i postkassen din dersom pakken får plass. Hvis postkassen er full, eller pakken er for stor, leveres den i stedet til nærmeste hentested. Du varsles via SMS, e-post eller Postens app. For at leveringen skal kunne gjennomføres må adressen være registrert i Postens adresseregister og postkassen tydelig merket.
- Pakke til pakkeboks – hent pakken når det passer deg i en selvbetjent pakkeboks.
- Pakke til hentested – hentes på nærmeste utleveringssted. Du varsles via SMS, e-post eller Postens app.
- Hjemlevering – pakken leveres på døren med varsling i forkant. Dersom du ikke er hjemme på avtalt tidspunkt, vil pakken bli levert til nærmeste hentested.
Andre alternativer (i utvalgte områder):
- Porterbuddy – fleksibel hjemlevering, ofte samme dag eller på kveldstid.
- Instabox – levering til døgnåpne pakkeautomater, normalt neste virkedag.
Fraktkostnaden beregnes ut fra valgt leveringsmetode og fremgår tydelig i kassen. Eventuelle kampanjer, som gratis frakt over en viss beløpsgrense, vil være tydelig merket.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når kjøperen, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
9. Angrerett
Hos Get Inspired har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.
Du vil få en kvittering fra Posten når du leverer inn pakken, ta vare på denne frem til du får beskjed om at returen din er mottatt og ferdig behandlet hos oss for å kunne dokumentere innlevert retur. Uten kvittering står du selv ansvarlig frem til pakken scannes inn som levert til Posten.
Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 79kr. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Undertøy, strømpebukser og øredobber kan ikke byttes/returneres. BH og sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/lukt.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt). Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Dersom du opplever avvik fra returnerte varer på din faktura/betaling må du ta kontakt innen 30 dager, slik at vi har mulighet til å undersøke saken/etterlyse varer.
Ved retur og refundering av varer kjøpt med gavekort sammen med annen betalingsmetode får du først refundert beløpet betalt via Klarna/Vipps og resterende beløp fylles på gavekortet brukt. Om det kun er benyttet gavekort til å betale ordren blir gavekortet fylt opp med verdi av returen.
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.
Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem.
Du kan ikke benytte skoesken som sendingsemballasje. Da vil skoesken bli ødelagt. Sko og andre varer skal alltid pakkes inn i en egen sendingsemballasje slik at original emballasje som hører til produktet ikke blir skadet. Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt vil varen anses som brukt.
Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet, dette gjelder også pulsklokker.
Kansellering/endring på bestilling
Hos Get Inspired ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Vi benytter derfor et robotsystem på lageret, som gjør at det ikke er teknisk mulig å kansellere et kjøp eller gjøre endringer i etterkant av at ordren er fullført.
10. Levering og forsinkelse
Normal leveringstid er 1–3 virkedager fra ordren er sendt fra vårt lager. Leveringstiden kan være noe lengre i perioder med stor pågang, kampanjer eller forsinkelser hos transportør, normalt 3–7 virkedager. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingstidspunktet. Dersom pakken ikke er levert innen denne fristen, har du rett til å heve kjøpet uten kostnader, med mindre annet er avtalt.
Kundens ansvar
Som kunde er du ansvarlig for å følge med på status på din forsendelse. Varsler om ankommet pakke sendes av transportøren, og vi kan ikke holdes ansvarlig dersom du ikke mottar varslingen.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken innen fristen satt av transportøren, eller nekter å motta den, returneres den til oss. For å dekke kostnader ved retur og håndtering belastes et gebyr på kr 199,-. Opprinnelige fraktkostnader refunderes ikke. Dersom du på forhånd gir beskjed om at du benytter angreretten innen fristen, betaler du kun returfrakten.
Manglende eller feil levering
Dersom du får melding om at pakken er levert, men den ikke er å finne, må du ta kontakt med oss umiddelbart slik at vi kan etterlyse den. Det samme gjelder dersom deler av bestillingen mangler. Gir du ikke beskjed innen 4 dager etter leveranse, vil ordren anses som levert i sin helhet.
Tilleggsfrist ved forsinkelse
Hvis pakken ikke leveres innen avtalt tid, kan du fastsette en rimelig tilleggsfrist for levering. Dersom også denne fristen oversittes, kan du heve kjøpet. Tilbakebetaling skjer da innen 14 dager fra vi har bekreftet heving.
Vi sender som hovedregel hele ordren samlet. Skulle en vare mot formodning mangle på lager, vil vi ta kontakt med deg for å avtale videre håndtering.
11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.
Retur kan du registrere her:
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Reklamasjonsvarer skal sendes i retur til oss innen rimelig tid, senest innen 14 dager etter at du har fått godkjent reklamasjonen via mail fra oss.
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede varer
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Get Inspired kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.