Karriere

 


Get Inspired ble grunnlagt i en liten Oslo-leilighet i 2009 av Silje Landevåg. I 2011 ble businessen om til nettbutikk og Sindre Landevåg ble ansatt som daglig leder i selskapet. Siden den gang har vi opplevd en eventyrlig vekst og i 2021 omsatte vi for over en halv milliard kroner!


Get Inspired er i konstant utvikling og vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss. I 2015 ble det investert i ERP-system, lokasjonsbasert lager og en organisasjon med ulike avdelinger. I 2017 kjøpte Salvesen og Thams seg inn på eiersiden med en eierandel på 20%. Samme året flyttet vi inn i våre fine lokaler i Fossegrenda og investerte i automatisk robotlager, Autostore. Det ble etablert et profesjonelt styre og vi fokuserte mye på langsiktig strategi for å fortsette veksten. Dette ble starten på en omfattende profesjonalisering av selskapet, med spesielt fokus på å bygge en robust organisasjon og tilhørende strategier for alle forretningsområder.

Vi har fra 2017 til 2020 opplevd en vekst i omsetningen fra 160 millioner til 400 millioner og i 2020 økte Salvesen og Thams sin investering i selskapet og ble majoritetseier med 52,5% av selskapets aksjer. Gründer Silje Landevåg solgte seg ned, men sitter fortsatt i styret og er ambassadør for Get Inspired.

Som selskap har vi i Get Inspired en enorm utviklings- og endringsvilje! Det som fungerte i dag fungerer ikke nødvendigvis i morgen. Get Inspired som arbeidsgiver er et svært veldrevet og profesjonelt selskap med god kontroll på data, interne prosesser, logistikk og strategi. Det fokuseres på utvikling og karrieremuligheter for hver enkelt og som ansatt i selskapet vil man få bryne seg på mange spennende utfordringer. Det er et stort engasjement hos de ansatte, korte beslutningsveier og muligheter for hver enkelt å ta initiativ til å teste nye idéer. Vi vil være så ydmyke å påstå at det finnes ikke en kulere arbeidsplass i Trondheim innen markedsføring og netthandel!

Vi har høy kompetanse i selskapet og er i dag en profesjonell bedrift i alle ledd. Samtidig fortsetter eierne å investere i selskapet for å tilrettelegge for videre vekst, og bedriften har aldri hatt så mange vekstmuligheter som i dag. Vi er sultne på mer og opplever et enormt engasjement hos våre ansatte. Høsten 2022 lanseres Get Inspired Man, som blir den første nettbutikken i sitt slag rettet mot menn.

I våre lokaler i Fossegrenda i Trondheim finner du i underkant av 60 unge, drivende dyktige og ambisiøse medarbeidere fordelt på lager og administrasjon. Her har vi over 3300kvm lagerplass og snart blir lageret enda større med enda flere roboter. 

Våre avdelinger er lager, retur, økonomi, HR, innkjøp og marked! Noen av våre konkurransefortrinn er vår unike logistikk med Autostore, vår lynraske levering, våre innkjøpere med svært god innsikt i trender, vår helg egne inhouse markedsavdeling som kontinuerlig tilpasser seg markedet, vår gode inhouse analysekraft, samt våre investorer Salvesen og Thams som gir oss et fortrinn i form av kunnskapsdeling mm.

Våre verdier er engasjert, raus, raskere og målrettet og disse gjenspeiles både i den daglige driften og i bedriftskulturen vår. Vi er en engasjert gjeng som byr på oss selv og er rause. I tillegg er vi endringsvillige og evner vi å snu oss om raskt uten at det går på bekostning av kvaliteten i arbeidet vi gjør. Vi jobber også målrettet mot satte mål som er godt kommunisert i hele bedriften!

 

Vi har vunnet årets nettbutikk hele tre ganger, i 2016, 2020 og 2021. Dette er en høythengende bransjepris som velges av en uavhengig fagjury bestående av eksperter innen e-handel. Årets nettbutikk er brings ypperste utmerkelse og går til den nettbutikken fagjuryen mener hever kvaliteten på netthandel og gir kundene den beste kjøpsopplevelsen. Vi er svært stolte vinnere av denne prisen. Dette sier juryleder Kristin Dahl Hoffmann om Get Inspired:


“Get Inspired er fremdeles sultne. Get Inspired er fremoverlente og jobber kontinuerlig med forbedringer. De fortsetter å investere i kundeopplevelsen ved å forenkle og tilpasse til hver enkelt kunde. Etter flere år med sterk vekst har de klart å beholde den personlige kommunikasjonen med kundene og har mange lojale kunder. Alt de gjennomfører skal være relevant for kundene og totalt synes juryen at de var et hakk bedre enn konkurrentene.”